Praktisk info

Nyt cafemiljø i Ågerup kirke

Ågerup Kirke har fået en café. For den interesserede læser er her lidt baggrundshistorie om miljøet.

Tårnrummet i Ågerup kirke har i mere end 100 år haft 4 sammenhængende egetræsbænke midt i rummet. Bænkene har været gode ved store tjenester, så som begravelser. I dagligdagen derimod, har de været noget uhensigtsmæssige ligesom det har været meget svært, reelt umuligt, at gøre rent under dem.

Derfor blev det sidste år besluttet at ændre rummet til noget mere tidssvarende og brugbart. Etablering af et cafemiljø i rummet.

De 4 bænke er skåret fra hinanden til enkeltstående bænke. De 3 af dem er placeret ude ved væggene i tårnrummet og malet i samme farve som de nuværende fritstående hvide stole. Hynderne opbevares på fjernlager. Den 4. bænk er placeret fritstående i kapellet sammen med de 2 bænke der er i forvejen. Den males i samme farve som disse 2 og hynden bibeholdes. Disse 2 bænke har i øvrigt i sin tid stået op ad væggene i kirkens kor.

Foran bænkene i tårnrummet er opstillet 6 små cafeborde parvis. Disse cafeborde har samme farve som hynderne på kirkebænkene og deres understel har samme farve som benene på de hvide fritstående stole.

Frit i rummet mellem cafebordene stilles de hvide stole afhængig af behovet.

Vi glæder os meget til at tage rummet i brug med en masse forskellige aktiviteter.

Når du besøger Ågerup kirke, følger her lidt praktisk information:

• Det er ikke muligt at køre i bil til indgangen. Der er ca. 15 m fra vejen til indgangsdøren til kirken.
    • Der er ingen trappetrin ved indgangen til kirken.
      Der er et almindeligt toilet ved siden af kirken - dog ikke et handicaptoilet.
    • Som gangbesværet kan du modtage nadveren ved din plads i kirken. Henvend dig til kirkens personale, hvis du ønsker det.

Har du lyst til at besøge Ågerup kirke, finder du nedenfor åbningstiderne:

Kirken er åben for besøgende hver dag mellem 8-16

Kirkeværge for Ågerup kirke er: Jan Ladevig - Skriv mail